DIGNITAT CONTRA XULERIA (Apuntes de historia)

Escrit, en que es va demanar una reacció popular contra el diari La Vanguardia Española, eran altres temps i altres raons.

El Sr. Galinsoga és un anticatalá furiós, fins el punt que durant la guerra civil va arribar a escriure que calia destruir Catalunya Durant tot aquest temps que l’hem hagut de soportar com a director d’un diari de tanta importáncia com “La Vanguardia” les expressions injurioses i les xuleries han estat la seva norma.

Finalment, fa poc -el dia 21 de juny d’auqest any- s’ha permés pronunciar en plena parròquia de St. Ildefons de Barcelona (Travessera de Gràcia, 55), després d’altres expressions insultants, aquesta frase altament ofensiva: “¡Todos los catalanes son una mierda!”.

Ha arribat l’hora de demostrar al Sr. Galinsoga i a la gent  com ell que a Catalunya encara hi ha dignitat. Per tant, considerant que és una vergonya que un diari de la importància de “La Vanguadia”, editat a Barcelona, tingui de director un home d’aquesta mena, ens dirigim públicament al Comte de Godó, propietari del diari, amb el prec de que el Sr. Galinsoga sigui substituit per una persona de més dignitat i més respectuosa envers Catalunya.

Mentres aquesta substitució no es produeixi cal que les persones que estan subscrites a “La Vanguardia”, se’n donguin de baixa y que els qui el compren en els quioscos deixin de comprar-lo.

Ja són moltes les persones que s’han donat de baixa o que han deixat de comprar aquest diari. Però cal que això s’intensifiqui a fin que ens sigui donada la satisfacció a que tenim dret.

CATALANS:

HEM DE DEMOSTRAR QUE NO SE’NS POT INSULTAR IMPUNEMENT.

 

Más de 14.000 bajas en La Vanguardia. El día 21 de Junio de 1959 el director de “La Vanguardia” Luis Martínez de Galinsoga expresó su descontento porque en la misa a la que quería asistir la homilía se hacía en lengua catalana. Este hecho originó una reacción ciudadana consistente en dejar de comprar “La Vanguardia” y retirar la publicidad los anunciantes. En Febrero de 1960 era destituido el Sr. Galinsoga.

Eran otros tiempos, muchos mayores se acuerdan de los boicots a los tranvías de Barcelona, por sus subidas desmesuradas.

Quizás había más conciencia social y menos tribalismo.

Anuncios

Una respuesta to “DIGNITAT CONTRA XULERIA (Apuntes de historia)”

  1. Rosa Says:

    por descontado Xavier, habia mas conciencia social, (no habia democracria) ¿tribalismo? pues la verdad para mi no es un insulto, es algo que existe y existira siempre, algunos lo llaman raices ¿y que? ¿que unos pueden tener raices fuera de su casa y vivir en getos,reviviendo sus origenes ?y los habitantes de una tribu, por el simple motivo de estar, en nuestra casa y poder gozar de nuestra tribu somos arcaicos? nada tiene a ver la conciencia social, estamos todos juntos, compartimos y trabajamos por un bien comun, pero el respeto a la tribu es el respeto a la tierra y al entorno que vivimos (cuidado y no confunamos con otros motivos malevolos y otras cosas)

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s


A %d blogueros les gusta esto: